" My jsme silní, oni jsou slabí. My jsme velcí, oni jsou malí.
Dokážeme se k nim sklonit?
Ano, dokážeme! "

Aktivity Herbenova

Školní stromek 2020

Tak opět po roce žáci druhého stupně zdobili v břeclavském parku „Vánoční školní stromek“. Připravenými ozdobami zkrášlili jeden z 22 krásných malých smrčků, které přichystalo Městské muzeum a galerie Břeclav pro školy a školky. Děti musely své vánoční ozdoby důkladně připevnit, aby nám je případný vítr neodnesl. Pořádně u toho promrzly, protože nám počasí letos nepřálo. Celý park byl již svátečně vyzdoben a připraven na rozsvícení vánočního stromu. Všichni jsme si prohlédli také dřevěný betlém a malou zvoničku s poštovní schránkou, kam mohou malí i velcí vhodit své dopisy Ježíškovi. Doufáme, že se náš stromeček bude lidem líbit a už budeme přemýšlet, jak ten náš nazdobíme příští rok.

Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.

Listopad 2020

Začátek listopadu byl i pro nás ve znamení zavření školy, které pokračuje do 18. listopadu, kdy znovu přijde chvíle jejího otevření a s ním i běžná prezenční výuka, která vystřídá tzv. výuku distanční spočívající ve vyučování na dálku. I my jsme vyučovali na dálku, používali počítače, mobily, návštěvy, předávání pracovních listů a úkolů ve škole, jejich zpětné odevzdávání a opravy. Poděkování patří jak žákům za spolupráci, pedagogickým pracovníkům za jejich práci, v neposlední řadě rodinám našich žáků, které doma pomáhaly i suplovaly v nepřítomnosti učitelů a asistentů pedagoga. Za dva pracovní týdny bylo odesláno cca 750 pracovních listů, videí, obrázků, pokynů s vhodným učivem pro jednotlivé ročníky, ale i pro individuální práci žáků v základní škole speciální. Pedagogičtí pracovníci nejenom vedli distanční výuku, také sledovali dění kolem škol a na závěr se propojili, aby veršem vyjádřili své myšlenky. A aby tyto myšlenky neupadly v zapomnění, dovoluji si je zde uložit a také tady poděkovat všem "básníkům". Děkuji.

Listopadová Herbenka

Marcela: Všichni doma tvoří listy a nikdo si není jistý,

Lenka: jak to dopadne

Pavla: počítače každý žhaví, hlavně buďme stále zdraví

Mirek: karanténa stále běží, hlavně ať jsme všichni svěží

Jana: doma nás baví, kávička se k tomu hodí

Marta: papíry tu hromadím, jak si s nimi poradím?!

Jitka: distanční výuka je legrace, za rok budem bez práce

Naďa: studentíci brblají, přesto všichni pracují

Zdenka: já, ty, my, vy, oni – učíme se každý den bojovati s covidem

Jarka: zprávy všichni sledujeme, doma všichni pracujeme                                                          

Květka: hlavně buďme všichni zdraví, ať nás stále naše práce baví

Eliška Zug. : Složky s úkoly plním, na webinář se těším

Kája: Myslím na vás každý den s pastelkami v ruce, ať se brzy sejdeme, ne až v novém roce.

Markéta: výuku s Kubou házím dnes za hlavu, právě se zajímám o oběh účetních dokladů

Lenka T.: dneska - téměř po roce, učím děti ve školce.

Lenka P: Už kolem letí zprávička, že se nám otvírá školička.

Eliška T. : Konečně si odpočinem od výuky distanční, protože na tento HOROR

               jedny nervy nestačí.

Regina : Až tu báseň dokončíme, ve škole se uvidíme.

Mirka: těšíme se na dobu, kdy roušky budou konečně tabu.

Alice: Mějme mysl stále zdravou, ráno vždy vykročme nohou pravou.

Radost ze čtení ukrytá ve verších básní nebo v próze

Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave

Knihovna Jiřího Mahena v Brně

vyhlašují k Mezinárodnímu měsíci školních knihoven 2020

11. ročník česko-slovenského projektu

Záložka do knihy spojuje školy: Radost ze čtení ukrytá ve verších básní nebo v próze

Ani letos jsme na kamarády z partnerské školy v Malackách nezapomněli a záložky do knih jsme jim i pro tento školní rok připravili a odeslali. Každý kolektiv žáků přišel se záložkami v jiném provedení, ale shodli jsme se v jednom. Letos nám náměty poskytla hlavně říkadla.

Stejně tak žáci malacké školy k této již oblíbené aktivitě přistoupili zodpovědně a našim dětem připravili malované, kreslené, ryté a jinou technikou připravené záložky do učebnic. Je velmi milé a zajímavé číst česká a slovenská říkadla nebo úryvky z prózy v obou jazycích.

Záložky si můžete prohlédnout ve fotogalerii, nebo na odkaze zde.

Cvičení v přírodě

Cvičení v přírodě

I v této nejisté době jsme všichni využili příjemného počasí babího léta, a tak se každá třída vydala 24. září do přírody. Nejen, že si děti užívaly pobyt na čerstvém vzduchu spojený s pohybem, ale také poznávaly příchod podzimu a s ním viditelné změny v přírodě. Snažily se pojmenovat známé stromy i další rostliny a také živočichy, které během vycházky potkaly. Některé dokonce viděly i známého léčitele stromů - strakapouda nebo vyhřívající se želvu na kameni u břehu Dyje. Již tradičně děti během cesty plnily úkoly spojené s přírodou, zahrály si různé hry a pak se spokojené vrátily do školy.

Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.

Konec školního roku

Tak jsme rozdali vysvědčení a rozloučili se se školním rokem 2019/2020 už 26. 6. 2020. Někteří žáci s doprovodem rodičů převzali svá vysvědčení v prostorách školního dvora, jiní, ti starší, se sešli bez zákonných zástupců ve svých kmenových třídách, kde paní učitelky zhodnotily jejich práci, převážně výsledky domácího vzdělávání. Někteří žáci byli potěšeni pochvalou třídního učitele, někteří dostali ocenění v podobě pochvaly ředitelky školy. Předávání bylo krátké, bylo příjemné a vcelku mimořádné a rychlé. Z poslední udané informace vyplývá, že byly zachyceny jenom některé okamžiky z tohoto posledního školního dne.

Fotografie z této akce si můžete prohlédnout ve fotogalerii nebo zde.

Pedagogická sonda

Jsme doma. Jsme doma, ale pracujeme. Jak pracujeme jsem popsala v minulém článku, ale co jsem tam neuvedla, je to, že jsme na tom úplně stejně jako všechny ostatní matky a otcové, kteří mají i rodinné příslušníky, o něž se musí starat, jiní zase ty své musí učit, a že jsme také obyčejní lidé s obyčejnými radostmi i starostmi. Proč to sděluji? Učitelů se nikdo nezeptal, jak se cítili, když ze dne na den museli přejít k úplně jinému systému výuky. Nikdo je na ni nepřipravil, stejně jako na domácí vyučování nebyli připraveni rodiče. Veřejnost nezajímá, zda mají pedagogové doma potřebnou techniku, jestli jim nevadí používání vlastního mobilu a rozdávání svých soukromých telefonních čísel, přičemž si pracovní hovory platí sami, protože žádná škola nemůže všechny své zaměstnance vybavit veškerými potřebnými přístroji. V pořádku. Veřejnost má svých starostí dost. Nechodíme vyučovat do školy, ale pracujeme doma. Do školy si chodíme pro materiály, pro inspiraci, pro literaturu, často i pro informace, protože neustále spolupracujeme se všemi klasickými institucemi a vyplňujeme různé dotazníky, odpovídáme na výzvy a podobně. Vzájemně pracovní činnost konzultujeme. Také se individuálně vzděláváme. Doplňujeme si informace z odborných časopisů a literatury, sledujeme webináře a také dění v médiích. Snažíme se. Bohužel pro nás nejsou nastavená pravidla jednoznačná, neboť specifikem české nátury je něco vymyslet a k vymyšlenému najít výjimku. V těchto situacích si připadáme jako na houpačce, jelikož jednou víme, dvakrát nevíme, třikrát čekáme, a když padne konečné rozhodnutí, je během týdne rozcupováno a my opět upadneme do nejistoty. V podstatě jsme na tom podobně jako naši žáci. I ti potřebují jasně znějící pravidla, které v sobě zpracovávají, a na jejichž základě mohou a jdou dál. V současné době si většina z nich zvykla na nový způsob práce také díky vám, zákonným zástupcům, kterým patří naše velké poděkování v úvodu našich stránek. Závěrem chci sdělit již jenom to, že tento článek není o stěžování si. Tento článek je pouhou drobnou sondou do života pedagogických pracovníků, pro které tato doba také není jednoduchá, a proto se těší na své "jistoty".

Ve fotogalerii je malá ukázka toho, na čem žáci pracují, nebo na odkaze zde.

Uložit
Natavení souborů Cookies
Pro správný chod našich stránek používáme soubory Cookies. Pokud nesouhlasíte s používáním Cookies, některé části těchto stránek nemusí správně fungovat.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Analytics
Nástroje používané k analýze dat k měření efektivity webových stránek a k pochopení toho, jak fungují.
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout