Hlavní úkoly školního roku 2021 – 2022
Ředitelkou školy je Mgr. Alice Magdonová, zástupkyní ředitelky Mgr. Marcela Valentová.
Ředitelství školy je umístěno v budově Herbenova 4, Břeclav.
Hlavní úkoly činnosti školy
I. Oblast organizační a řídící
II. Oblast výchovně vzdělávací
III. Oblast materiálně technická
IV. Oblast spolupráce s veřejností, prezentace školy
I. Oblast organizační a řídící
- zajišťovat včasnou a úplnou informovanost na pracovištích (pravidelné porady, nástěnky,e-mail, dostupnost potřebných dokumentů)
- aktualizovat vnitřní řád, vnitřní směrnice, vnitřní kontrolní systém a řády učeben
- pokračovat v partnerské spolupráci s Remedia Plus z.ú.
- zajistit organizaci školního roku (třídní učitelé, pracovní úvazky, vedení sbírek, příprava školních akcí), konstruktivně spolupracovat s ved. prac. odloučených pracovišť
- rozvíjet a zkvalitňovat činnost školního poradenského pracoviště
- průběžně ověřovat možnosti distančního vzdělávání, zajistit technické vybavení, připravovat na jeho používání žáky i pedagogy, ověřovat tento způsob komunikace, na tuto problematiku zaměřit další vzdělávání pedagogických pracovníků
- identifikovat možné partnery pro zajištění provozu školy, analyzovat jejich možnosti, konzultovat s nimi a využívat je v maximální možné míře, rozvíjet spolupráci se stávajícími sponzory školy
- pokračovat ve vytváření školy jako vzdělávacího a společenského centra, zajistit rovný přístup a rovné příležitosti při přijímání ke vzdělávání, jeho průběhu i ukončování
- efektivně zajišťovat organizaci provozu odloučených pracovišť
- realizací projektů zvyšovat odbornost pracovníků, spolupráci s rodiči
- budovat školu jako příjemné a přátelské prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí a žáků
- dbát o zajištění optimálních zdravotních podmínek pro všechny děti, žáky a pracovníky školy celoročně, ŘŠ, ZŘŠ, vedoucí pracovišť
- sledovat aktuální hygienické poznatky a doporučení v souvislosti s epidemiologickou situací kvůli virové nákaze covid-19 a řídit se jimi
- za příznivého počasí zajistit pobyt žáků o přestávce mimo budovu školy.
- sledovat psychohygienické podmínky výuky, zaměřit se na jejich dodržování pedagogy.
- uplatňovat pravidla uvedená v Etickém kodexu pracovníků školy
- zajistit pravidelnou kontrolou správnost a úplnost při vedení školní dokumentace
- rozvíjet a kultivovat činnost žákovské samosprávy, zveřejňovat zásluhy žáků
- pokračovat v projektech „ Školní mléko“ a „Ovoce do škol“ celoročně,
- posilovat snahy o zavádění a uplatnění nových forem práce a organizačních forem vyučování
- podporovat aktivitu pedagogů v získávání a rozšiřování odborné kvalifikace v oblastech, které odpovídají prioritám školy a v oblasti specializovaných činností (ICT, cizí jazyky, nové metody a postupy ve vzdělávání dětí a žáků se SVP, AAK)
- pracovní úkoly a rozhodovací pravomoci delegovat na co nejnižší úroveň, využívat k tomu jak vedoucí pracovníky školy, tak pedagogy, vykonávající specializované činnosti – výchovný poradce, metodik prevence, koordinátor ŠVP, koordinátor ICT.
- podporovat týmovou spolupráci pedagogů ze všech pracovišť, organizace společných akcí
- motivovat zaměstnance ke kariérnímu růstu vytvořením jasných pravidel pro odměňování, oceňovat aktivitu a tvůrčí iniciativu
- přijímat kvalifikované pracovníky
- hodnocení školy provádět v rámci autoevaluace, s využitím dotazníkových průzkumů mezi rodiči i žáky, využívat externí možnosti. Zaměřit se na vytvoření školního systému vlastního hodnocení školy, na podporu řízení a rozvoje vlastního hodnocení.
II. Oblast výchovně vzdělávací
Předškolní vzdělávání
- průběžně ověřovat účinnost a kvalitu školního vzdělávacího programu, společně se všemi pedagogickými pracovníky pracovat nad jeho úpravami, zabývat se dalšími strategiemi jeho rozvoje.
- organizovat vzdělávání vzhledem k potřebám dětí, a požadavkům vzdělávacího programu
- aktualizovat a seznámit rodiče se školním a provozním řádem
- uplatňovat ve výuce rozvoj komunikačních a pohybových dovedností
- efektivně zajišťovat organizaci provozu
- upevňovat vzájemnou komunikaci s rodiči,uplatňovat podněty rodičů, organizovat společné aktivity, seznamovat rodiče s děním ve školce
- vypracovat a vyhodnocovat IVP ve spolupráci s rodiči a odbornými pracovišti
- zajistit pro děti předplaveckou přípravu
- navštívit filmové a divadelní představení
- zapojovat děti do vhodných typů soutěží
- organizovat výlety, aktivity v přírodě, exkurze
- podle zájmu rodičů zajistit pobyt dětí ve školce v přírodě
- rozvíjet u dětí poznatky a dovednosti v rámci dopravní výchovy
Základní vzdělávání
- průběžně ověřovat účinnost a kvalitu školního vzdělávacího programu, promyslet a připravit interní evidenci změn ve vzdělávacím obsahu jednotlivých vyučovaných předmětů a ročníků, společně se všemi pedagogickými pracovníky pracovat nad jeho úpravami, zabývat se dalšími strategiemi jeho rozvoje.
- zpracovat náměty na obsahové úpravy učiva a změny ve způsobech hodnocení žáků
- zaměřit se na osvojení a upevnění základního učiva, bez důkladného zažití učiva nezatěžovat žáky dalšími nároky na vědomosti
- rozvoj informační, jazykové, přírodovědné a finanční gramotnosti
- podpora pohybových dovedností a aktivit žáků
- využívání digitálních technologií v mateřských, základních
- průběžně ověřovat možnosti distančního vzdělávání, připravovat na jeho používání žáky, promítnout do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Informační a komunikační technologie
- vypracovávat a vyhodnocovat individuální vzdělávací programy ve spoluprácis rodiči a odbornými pracovišti
- ve shodě s rodiči postupovat jednotně při uvolňování a omlouvání absence žáků, připrevenci záškoláctví. Účinnou prevencí a dobrou spoluprací s rodiči předcházet vzniku neomluvené absence.
- využívat při výuce informační technologie, hledat a uplatňovat nové metody práce celoročně, všichni vyučující
- v plné míře poskytovat podpůrná opatření, využívat kompenzační pomůcky
- těžiště osvojení a procvičení učiva musí být v rámci práce žáků ve škole během vyučování, snížit zatěžování žáků a jejich rodičů domácí přípravou
- zaměřit se na rozvoj čtenářské, matematické, finanční, sociální a digitální gramotnosti, a to ve všech oblastech vzdělávání.
- rozvíjet u dětí poznatky a dovednosti v rámci dopravní výchovy
- vypracovat plán exkurzí, vycházek na celý rok dopředu, aby bylo využito příznivé polohy školy v přírodním prostředí a také nedocházelo k nahodilým a neplánovaným akcím, neschváleným vedením školy. Exkurze směřovat také do výrobních podniků.
- obohacovat výuku o další formy vzdělávání (besedy, exkurze, výstavy)
- zajistit pro žáky - plavecký výcvik jaro
- nácvik bruslení únor
- dopravní kurz jaro
- v 1.-3. roč. ZŠP a ZŠS využívat možnosti pružného rozvrhu, klasifikace formou širšího slovního hodnocení
- při výuce respektovat potřeby, psychický stav a schopnosti dítěte, uplatňovat individuální přístup
- rozšiřovat vzdělávací služby školy o specializaci vzdělávání dětí s poruchou komunikačních dovedností uplatněním nácviku alternativních metod komunikace, ILP
- v oblasti prevence rizikového chování spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními, policií, orgány sociální péče a zřizovatelem.
- reagovat včas na vzniklé problémy, neponechávat bez řešení projevy šikany, náznaky rasistických projevů, zneužívání drog, záškoláctví a podobných sociálně patologických jevů.
- nabídnout rodičům možnost pobytu dětí ve škole v přírodě
- zapojovat žáky do nejrůznějších typů soutěží, v nichž by mohli uplatnit své schopnosti
- realizovat nácvik společenského chování v reálných situacích (filmová a divadelní představení, knihovna, koncert)
- zajistit efektivitu obdělávání školního pozemku
- rozšířit kariérové poradenství pro žáky a rodiče s ohledem na reálné možnosti žáků a jejich uplatnění v životě, seznamovat žáky a rodiče s možnostmi dalšího vzdělávání a uplatnění na trhu práce
III. Oblast personální
- řídit se Etickým kodexem a dodržovat zásady GDPR všichni pracovníci
- dbát na dodržování práv rodičů a vyžadovat plnění jejich povinností, i v součinnosti s orgány sociální péče. všichni vyučující
- zajišťovat trvalý a plynulý přenos informací rodičům prostřednictvím třídních schůzek, konzultacemi, využitím odborných služeb školských poradenských zařízení pro rodiče.
- rozvíjet dobré vztahy a týmovou spolupráci v kolektivu
- vyvíjet aktivitu v získávání a rozšiřování odborné kvalifikace.
IV. Oblast materiálně technická
- příprava na realizaci přístavby budovy Herbenova
- rekonstrukce školní zahrady, nábř. Komenského
- oprava plotu a zídky, nábř. Komenského
- doplnit dílnu Pv potřebným nářadím
- dovybavit pracovnu psycholožky
V. Oblast spolupráce s veřejností, prezentace školy
- aktivní účast v projektech MAP II, Centrum metodické pomoci
- zapojovat rodiče do školních aktivit, organizovat s nimi společné akce, dostatečně informovat o dění ve škole na webových stránkách školy
- založit nové Sdružení rodičů
- zajišťovat trvalý a plynulý přenos informací rodičům prostřednictvím třídních schůzek, konzultacemi s vyučujícími, s využitím i odborných služeb školských poradenských zařízení pro rodiče
- rozvíjet dobré vztahy a spolupráci se zřizovatelem, Školskou radou, stávajícími institucemi, firmami a sponzory, hledat nové možnosti spolupráce a podpory ze strany veřejnosti
- systematicky spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními při diagnostice vzdělávacích potřeb žáků a doporučení podpůrných opatření.
- prezentovat dovednosti žáků na veřejnosti (výstavy, besídky, vystoupení)
- zaměřit se na propagaci práce školy v tisku, v místních novinách a dalších médiích, mezi rodičovskou veřejností
- udržovat spolupráci s Masarykovou Univerzitou v Brně, UP Olomouc (poskytujeme možnost povinné studijní praxe v našem zařízení) a dalšími vzdělávacími institucemi, připravující budoucí pedagogické pracovníky
- poskytovat metodickou podporu pedagogům jiných škol v regionu v rámci praxe, předávání zkušeností, informací apod.
V Břeclavi dne 25. 8. 2021
Mgr. Alice Magdonová, ředitelka školy