" My jsme silní, oni jsou slabí. My jsme velcí, oni jsou malí.
Dokážeme se k nim sklonit?
Ano, dokážeme! "

Mateřská škola a základní škola Břeclav, Herbenova, příspěvková organizace

zřizovaná Jihomoravským krajem

Hlavní úkoly školního roku 2021 – 2022

Ředitelkou školy je Mgr. Alice Magdonová, zástupkyní ředitelky Mgr. Marcela Valentová.

Ředitelství školy je umístěno v budově Herbenova 4, Břeclav.

 

Hlavní úkoly činnosti školy

I.   Oblast organizační a řídící

II. Oblast výchovně vzdělávací

III. Oblast materiálně technická

IV. Oblast spolupráce s veřejností, prezentace školy

 

I. Oblast organizační a řídící

  • zajišťovat včasnou a úplnou informovanost na pracovištích (pravidelné porady, nástěnky,e-mail, dostupnost potřebných dokumentů)                                                                                        
  • aktualizovat vnitřní řád, vnitřní směrnice, vnitřní kontrolní systém a řády učeben                                                                                                      
  • pokračovat v partnerské spolupráci s Remedia Plus z.ú. 
  • zajistit organizaci školního roku (třídní učitelé, pracovní úvazky, vedení sbírek, příprava školních akcí), konstruktivně spolupracovat s ved. prac. odloučených pracovišť                                                                   
  • rozvíjet a zkvalitňovat činnost školního poradenského pracoviště                   
  • průběžně ověřovat možnosti distančního vzdělávání, zajistit technické vybavení, připravovat na jeho používání žáky i pedagogy, ověřovat tento způsob komunikace, na tuto problematiku zaměřit další vzdělávání pedagogických pracovníků
  • identifikovat možné partnery pro zajištění provozu školy, analyzovat jejich možnosti, konzultovat s nimi a využívat je v maximální možné míře, rozvíjet spolupráci se stávajícími sponzory školy                                         
  • pokračovat ve vytváření školy jako vzdělávacího a společenského centra, zajistit rovný přístup a rovné příležitosti při přijímání ke vzdělávání, jeho průběhu i ukončování            
  • efektivně zajišťovat organizaci provozu odloučených pracovišť                                                            
  • realizací projektů zvyšovat odbornost pracovníků, spolupráci s rodiči             
  • budovat školu jako příjemné a přátelské prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí a žáků                                                                                            
  • dbát o zajištění optimálních zdravotních podmínek pro všechny děti, žáky a pracovníky školy celoročně, ŘŠ, ZŘŠ, vedoucí pracovišť
  • sledovat aktuální hygienické poznatky a doporučení v souvislosti s epidemiologickou situací kvůli virové nákaze covid-19 a řídit se jimi 
  • za příznivého počasí zajistit pobyt žáků o přestávce mimo budovu školy.
  • sledovat psychohygienické podmínky výuky, zaměřit se na jejich dodržování pedagogy.
  • uplatňovat pravidla uvedená v Etickém kodexu pracovníků školy                                                                                                                     
  • zajistit pravidelnou kontrolou správnost a úplnost při vedení školní dokumentace
  • rozvíjet a kultivovat činnost žákovské samosprávy, zveřejňovat zásluhy žáků                                                                                                           
  • pokračovat v projektech „ Školní mléko“ a „Ovoce do škol“ celoročně,
  • posilovat snahy o zavádění a uplatnění nových forem práce a organizačních forem vyučování  
  • podporovat aktivitu pedagogů v získávání a rozšiřování odborné kvalifikace v oblastech, které odpovídají prioritám školy a v oblasti specializovaných činností (ICT, cizí jazyky, nové metody a postupy ve vzdělávání dětí a žáků se SVP, AAK) 
  • pracovní úkoly a rozhodovací pravomoci delegovat na co nejnižší úroveň, využívat k tomu jak vedoucí pracovníky školy, tak pedagogy, vykonávající specializované činnosti – výchovný poradce, metodik prevence, koordinátor ŠVP, koordinátor ICT.
  • podporovat týmovou spolupráci pedagogů ze všech pracovišť, organizace společných akcí                                                                              
  • motivovat zaměstnance ke kariérnímu růstu vytvořením jasných pravidel pro odměňování, oceňovat aktivitu a tvůrčí iniciativu                    
  • přijímat kvalifikované pracovníky               
  • hodnocení školy provádět v rámci autoevaluace, s využitím dotazníkových průzkumů mezi rodiči i žáky, využívat externí možnosti. Zaměřit se na vytvoření školního systému vlastního hodnocení školy, na podporu řízení a rozvoje vlastního hodnocení.

                                                                                                     

II. Oblast výchovně vzdělávací

Předškolní vzdělávání

  • průběžně ověřovat účinnost a kvalitu školního vzdělávacího programu, společně se všemi pedagogickými pracovníky pracovat nad jeho úpravami, zabývat se dalšími strategiemi jeho rozvoje. 
  • organizovat vzdělávání vzhledem k potřebám dětí, a požadavkům vzdělávacího programu
  • aktualizovat a seznámit rodiče se školním a provozním řádem 
  • uplatňovat ve výuce rozvoj komunikačních a pohybových dovedností 
  • efektivně zajišťovat organizaci provozu 
  • upevňovat vzájemnou komunikaci s rodiči,uplatňovat podněty rodičů, organizovat společné aktivity, seznamovat rodiče s děním ve školce
  • vypracovat a vyhodnocovat IVP ve spolupráci s rodiči a odbornými pracovišti
  • zajistit pro děti předplaveckou přípravu 
  • navštívit filmové a divadelní představení 
  • zapojovat děti do vhodných typů soutěží 
  • organizovat výlety, aktivity v přírodě, exkurze 
  • podle zájmu rodičů zajistit pobyt dětí ve školce v přírodě 
  • rozvíjet u dětí poznatky a dovednosti v rámci dopravní výchovy

Základní vzdělávání

  • průběžně ověřovat účinnost a kvalitu školního vzdělávacího programu, promyslet a připravit interní evidenci změn ve vzdělávacím obsahu jednotlivých vyučovaných předmětů a ročníků, společně se všemi pedagogickými pracovníky pracovat nad jeho úpravami, zabývat se dalšími strategiemi jeho rozvoje.                                                                              
  • zpracovat náměty na obsahové úpravy učiva a změny ve způsobech hodnocení žáků 
  • zaměřit se na osvojení a upevnění základního učiva, bez důkladného zažití učiva nezatěžovat žáky dalšími nároky na vědomosti
  • rozvoj informační, jazykové, přírodovědné a finanční gramotnosti
  • podpora pohybových dovedností a aktivit žáků
  • využívání digitálních technologií v mateřských, základních      
  • průběžně ověřovat možnosti distančního vzdělávání, připravovat na jeho používání žáky, promítnout do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Informační a komunikační technologie                                                   
  • vypracovávat a vyhodnocovat individuální vzdělávací programy ve spoluprácis rodiči a odbornými pracovišti                         
  • ve shodě s rodiči postupovat jednotně při uvolňování a omlouvání absence žáků, připrevenci záškoláctví. Účinnou prevencí a dobrou spoluprací s rodiči předcházet vzniku neomluvené absence.                                                               
  • využívat při výuce informační technologie, hledat a uplatňovat nové metody práce celoročně, všichni vyučující
  • v plné míře poskytovat podpůrná opatření, využívat kompenzační pomůcky
  • těžiště osvojení a procvičení učiva musí být v rámci práce žáků ve škole během vyučování, snížit zatěžování žáků a jejich rodičů domácí přípravou 
  • zaměřit se na rozvoj čtenářské, matematické, finanční, sociální a digitální gramotnosti, a to ve všech oblastech vzdělávání.                                
  • rozvíjet u dětí poznatky a dovednosti v rámci dopravní výchovy 
  • vypracovat plán exkurzí, vycházek na celý rok dopředu, aby bylo využito příznivé polohy školy v přírodním prostředí a také nedocházelo k nahodilým a neplánovaným akcím, neschváleným vedením školy. Exkurze směřovat také do výrobních podniků.
  • obohacovat výuku o další formy vzdělávání (besedy, exkurze, výstavy)
  • zajistit pro žáky - plavecký výcvik                                            jaro

                            - nácvik bruslení                                        únor

                            - dopravní kurz                                          jaro

  • v 1.-3. roč. ZŠP a ZŠS využívat možnosti pružného rozvrhu, klasifikace formou širšího slovního hodnocení 
  • při výuce respektovat potřeby, psychický stav a schopnosti dítěte, uplatňovat individuální přístup 
  • rozšiřovat vzdělávací služby školy o specializaci vzdělávání dětí s poruchou komunikačních dovedností uplatněním nácviku alternativních metod komunikace, ILP     
  • v oblasti prevence rizikového chování spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními, policií, orgány sociální péče a zřizovatelem.    
  • reagovat včas na vzniklé problémy, neponechávat bez řešení projevy šikany, náznaky rasistických projevů, zneužívání drog, záškoláctví a podobných sociálně patologických jevů.                                        
  • nabídnout rodičům možnost pobytu dětí ve škole v přírodě                                                                                                                                        
  • zapojovat žáky do nejrůznějších typů soutěží, v nichž by mohli uplatnit své schopnosti
  • realizovat nácvik společenského chování v reálných situacích (filmová a divadelní představení, knihovna, koncert) 
  • zajistit efektivitu obdělávání školního pozemku 
  • rozšířit kariérové poradenství pro žáky a rodiče s ohledem na reálné možnosti žáků a jejich uplatnění v životě, seznamovat žáky a rodiče s možnostmi dalšího vzdělávání a uplatnění na trhu práce                                                                                                                  

 

III. Oblast personální

  • řídit se Etickým kodexem a dodržovat zásady GDPR všichni pracovníci
  • dbát na dodržování práv rodičů a vyžadovat plnění jejich povinností, i v součinnosti s orgány sociální péče.   všichni vyučující
  • zajišťovat trvalý a plynulý přenos informací rodičům prostřednictvím třídních schůzek, konzultacemi, využitím odborných služeb školských poradenských zařízení pro rodiče.
  • rozvíjet dobré vztahy a týmovou spolupráci v kolektivu
  • vyvíjet aktivitu v získávání a rozšiřování odborné kvalifikace.            

 

IV. Oblast materiálně technická

  • příprava na realizaci přístavby budovy Herbenova
  • rekonstrukce školní zahrady, nábř. Komenského
  • oprava plotu a zídky, nábř. Komenského
  • doplnit dílnu Pv potřebným nářadím
  • dovybavit pracovnu psycholožky

 

V.   Oblast spolupráce s veřejností, prezentace školy

  • aktivní účast v projektech MAP II, Centrum metodické pomoci
  • zapojovat rodiče do školních aktivit, organizovat s nimi společné akce, dostatečně informovat o dění ve škole na webových stránkách školy 
  • založit nové Sdružení rodičů
  • zajišťovat trvalý a plynulý přenos informací rodičům prostřednictvím třídních schůzek, konzultacemi s vyučujícími, s využitím i odborných služeb školských poradenských zařízení pro rodiče                                                                              
  • rozvíjet dobré vztahy a spolupráci se zřizovatelem, Školskou radou, stávajícími institucemi, firmami a sponzory, hledat nové možnosti spolupráce a podpory ze strany veřejnosti     
  • systematicky spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními při diagnostice vzdělávacích potřeb žáků a doporučení podpůrných opatření.
  • prezentovat dovednosti žáků na veřejnosti (výstavy, besídky, vystoupení)
  • zaměřit se na propagaci práce školy v tisku, v místních novinách a dalších médiích, mezi rodičovskou veřejností                               
  • udržovat spolupráci s Masarykovou Univerzitou v Brně, UP Olomouc (poskytujeme možnost povinné studijní praxe v našem zařízení) a dalšími vzdělávacími institucemi, připravující budoucí pedagogické pracovníky          
  • poskytovat metodickou podporu pedagogům jiných škol v regionu v rámci praxe, předávání zkušeností, informací apod.                                                                                         

                                                                                                                                 

V Břeclavi dne 25. 8. 2021  

                         

Mgr. Alice Magdonová,  ředitelka školy