" My jsme silní, oni jsou slabí. My jsme velcí, oni jsou malí.
Dokážeme se k nim sklonit?
Ano, dokážeme! "

Aktivity Mládežnická

Březen v naší školce

V březnu jsme se učili poznávat a pojmenovávat charakteristické znaky jara a  jarních květin. Do mističek s navlhčenou vatou jsme „sadili“ semínka řeřichy, které jsme umístili na okenní parapet a každý den pozorovali, jak rostou. Jaro je spjato také s narozenými mláďátky zvířat. Seznamovali jsme se se základními druhy domácích zvířat, jak se dorozumívají, kde bydlí a čím se krmí. Otiskem barvy pomocí dlaně ruky jsme vytvořili slepičku, z hřebenové stavebnice jsme postavili domeček pro vybraná plyšová zvířátka. Březen byl měsícem knihy. Zjistili jsme, jakou různou podobu knihy mohou mít, kde se dají knihy koupit nebo zapůjčit, vyrobili jsme si vlastní záložky do knih, učili se, jak se s knihou šetrně zachází, nanášením barvy ťupáním pomocí korkové zátky jsme si zkusili vyrobit originální knižní přebal. Paní učitelka nám přečetla pohádku „Hrnečku, vař“ a malým pokusem jsme si takový hrneček, ze kterého přetéká kaše, zpodobnili . Při dalších aktivitách jsme se seznamovali s tradicí velikonočních svátků, vytvářeli jsme velikonoční dekorace, barvili slepičí vajíčka. V březnu jsme navštívili velmi krásnou výstavu obrazů našeho staršího kamaráda ze školy – Pavlíka Vaškoviče.

FOTOGALERIE: Březen v naší školce

Muzeum železnice Břeclav

Jednu z našich jarních procházek jsme využili k návštěvě Muzea železnice Břeclav, které se nachází v nádražní budově. Nejprve jsme prošli halou s informačními cedulemi odjezdů a příjezdů vlaků a poté vstoupili do muzea. Součástí jeho expozice jsou modely vozů břeclavského depa, model parní lokomotivy Moravia a autentické předměty dané doby, například jízdenky, telefony, uniformy, razítka. Nechybí informace o historii výstavby železnice břeclavského dopravního uzlu a břeclavského nádraží za použití informačních technologií a interaktivních prvků. Nově je k vidění modelové kolejiště „Břeclavín“, které bylo hlavním cílem naší cesty. Dále jsme si vyzkoušeli „vláčkovou houpačku“, tabulové pexeso, na dotykové obrazovce jsme si mohli chvíli kreslit podle své fantazie. Nakonec jsme shlédli večerníčkovou pohádku o mašinkách a s malým, ale na vystavené předměty bohatým, muzeem železnice jsme se rozloučili.

FOTOGALERIE: Muzeum železnice Břeclav

Činnosti a aktivity v únoru

Masopust, lidově fašank, je slavnostním obdobím mezi postními obdobími Vánoc a Velikonoc, představuje období hodování a veselí. My jsme si jej připomněli ve výtvarných činnostech, kdy jsme otiskem barev pomocí papírové ruličky tvořili hlavu klauna. Věnovali jsme se rozvíjení smyslového vnímání, nejvíce nás zaujaly nejrůznější povrchy hmatových desek.

I když sněhová nadílka nepřišla, poznávali jsme charakteristické znaky zimy a zimního počasí, sporty typické pro toto roční období. Ledovou plochu a plochu sjezdovky jsme zobrazili výtvarnou technikou „malování kuličkami“. Do krabice jsme vložili papír, na něj jsme kápli několik odstínů modré barvy, do krabice jsme vložili 2 kuličky a různě jsme s ní nakláněli ze strany na stranu, kulička tak nabírala barvu a „malovala“ po papíře. Velmi nás zaujalo pozorování sněhu a ledu digitálním mikroskopem. Sníh jsme měli uchovaný z posledního zimního sněžení v krabičce v mražáku.

Naše mateřská škola byla finančně podpořena v oblasti digitálních technologií. Seznámili jsme se s robotickou myší, pozorovali jsme ji, jak se pohybuje a jak se pomocí tlačítek ovládá.

Konec měsíce patřil zimnímu pohádkohraní. S paní učitelkami jsme poznávali svět pohádek, které pohádkové postavy jsou dobré a které zlé, učili se pozorně vyslechnout pohádku a některé pasáže pohádky i zahrát.

FOTOGALERIE: Činnosti a aktivity v únoru

Únorová canisterapie s Ulimkou

V únoru nás navštívila paní Hasilová s canisterapií s fenkou Ulimkou. Začínáme vždy srdečným přivítáním, pohlazením pejska, ani tentokrát tomu nebylo jinak. Aktivity začaly hrou na most, kdy jsme pod Ulimkou podlézali, bylo to o něco náročnější, protože jsme museli v ruce držet ještě polovinu dřevěné skládačky. Po zdolání této překážky jsme na stolečku hledali tu správnou druhou polovinu a přiložením jsme sestavili všechna domácí zvířátka, která jsme pojmenovali. Po dokončení jsme si vyzuli přezůvky a procházeli po chodníku z dílů psychomotorického puzzle, na jejímž konci jsme Ulimku překračovali. Zdokonalovali jsme si tak pohybové a hmatové schopnosti přes plosky nohou. Následovalo vnímání těla pejska po celé jeho délce dlaněmi rukou, od hlavy až po špičku ocásku. Radost jsme měli ze strachového tunelu, kdy nám nejprve Ulimka předvedla, jak tunel prolézat. Díky této pomůcce si rozvíjíme motoriku, orientaci v prostoru a zlepšujeme vnímání našeho těla. S dlouhým látkovým prolézacím tunelem jsme se setkali poprvé a moc se nám líbil. Přiřazováním plyšových pejsků a plastových misek k jednotlivým dílům psychomotorického puzzle podle instrukcí paní učitelky jsme si upevňovali znalosti barev. Abychom Ulimku za trpělivost odměnili, do každé misky jsme dali psí piškotky, na kterých si moc pochutnala.

FOTOGALERIE: Únorová canisterapie s Ulimkou

Vzdělávací činnosti v lednu – třída Sluníčka

Leden jsme začali procházkou do parku u vlakového nádraží, kde jsme si ještě jednou prohlédli ozdobené vánoční stromečky břeclavských škol a školek, včetně té naší, vyfotili jsme se před andělskými křídly a tím se rozloučili s vánočními svátky.

Při vzdělávacím tématu „Moje rodina“ jsme si povídali o členech rodiny, o životním cyklu člověka, jak od miminka rosteme a vyvíjíme se, kdo je menší, kdo větší, co dělá maminka, co je součástí kuchyně, jak se připravuje jídlo, věší prádlo a žehlí, co dělá tatínek a co všechno patří do tatínkovy pracovní dílny. Přikládáním chlupatých plastových kuliček na bílá místa obrázků jednotlivého nářadí jsme si procvičovali zrakové vnímání a jemnou motoriku, počítali jsme předměty a ukazovali si jejich počet na prstech ruky.Dalším ze vzdělávacích témat byla „Výprava na severní pól“. Hodně jsme si užili stavění eskymáckého iglú z velkých kartonových kostek a bílé látky, vyzkoušeli jsme si, jak se v něm sedí. Výtvarně jsme iglú ztvárnili otiskem bílé barvy na modrý podklad pomocí stavebnicových kostek. Znalost geometrických tvarů jsme si upevňovali jejich přikládáním na obrázek iglú. Přitom jsme si procvičili i základní barvy.

FOTOGALERIE: Vzdělávací činnosti v lednu – třída Sluníčka

Vzdělávací činnosti v lednu – třída Medvídci

Svátek Tří králů je spojován s narozením Ježíška a oslavuje se 6. ledna. V lednu jsme se s touto tradicí seznamovali nejen pomocí didaktických obrázků a pomůcek, vyprávěním příběhu, ale také jsme si z papíru královskou korunu vyrobili.

Kde pracuje maminka a tatínek, co v práci dělají, jak se tyto profese nazývají, co ke své práci potřebují? Na tyto otázky jsme hledali odpovědi v týdnu při tématu „Bez práce nejsou koláče“. Abychom si vyzkoušeli povolání pekaře, pustili jsme se do pečení jablečného závinu. Nejprve jsme si "pečení" zkusili s modelovací hmotou, kterou jsme zpracovali do tvaru koláčků a nazdobili je. Při svačině jsme ochutnali opravdový koláč z pekárny. Oblékli jsme si kuchyňské zástěry a pustili jsme se do příprav k pečení. Pomocí škrabky jsme oloupali jablka a nastrouhali je na struhadle. Paní učitelky nám pomáhaly. U těchto činností jsme totiž museli dávat velký pozor, abychom se nezranili. Na pomoučeném vále jsme rozváleli listové těsto, pokladli na těsto nastrouhaná jablka, posypali cukrem a skořicí a těsto zavinuli. Společně jsme připravený závin odnesli do trouby a čekali, až se upeče. Po celé školce se linula nádherná vůně. Na druhý den jsme jablečný závin při ranní svačince nakrájeli a obě třídy jej ochutnali. Musíme říci, moc se nám povedl.

FOTOGALERIE: Vzdělávací činnosti v lednu – třída Medvídci

Uložit
Natavení souborů Cookies
Pro správný chod našich stránek používáme soubory Cookies. Pokud nesouhlasíte s používáním Cookies, některé části těchto stránek nemusí správně fungovat.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Analytics
Nástroje používané k analýze dat k měření efektivity webových stránek a k pochopení toho, jak fungují.
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout